Friday, February 6, 2009

Kamaruzzaman pulang ke rahmatullah....

Semalam pulang dari kerja aku terus ke klinik Dr Jisham. Alhamdulillah, Dr Jisham Kata B/p aku dah cantik i.e 120/80. Akupun terkejut gak sbb aku check, dalam keadaan aku baru balik kerja slps stress menempuh jem dsb. Dr Jisham membekalkan aku pil Co-Diovan 80/12,5 mg untuk selama 2 minggu. Aku harap lepas ni tak perlulah aku telan pil lagi....Sekarang ni aku masih boleh claim lagi until the last day aku kat AIBB pas ni tak taulah, kelinik gomenlah jawabnya...

Sementara menunggu ubat, sms masuk, message drp kak Ainon. Sebaik dibaca berita sedih diterima, 2 pupuku Aman Gemok (panggilan) meninggal slps asar tadi & jenazah akan dibawa pulang ke kampong kami di Merlong utk disemadikan di sana...Ah, tak sempat aku nak visit dia semasa terlantar sakit di rumah Yana di Cheras. Masa kenduri cucu kak Ipat, aku dan K. Ainon bercadang nak melawat tapi hemmm..sibuk kerja & anak2 langsung lupa hinggalah aku dapat berita ni. Terkilan juga dibuatnya...menerawang fikiran aku teringat zaman budak2 masa kami sama2 kat kampong dulu. Actually kami selalu bergaduh dan ejek arwah ni gemok, & lekatlah panggilan tu sampai ke akhirat hayatnya. Arwah mmg baik orangnya, kebetulan lak masa kat Kg kami duduk bersebelahan rumah, beliau ni tak kawin sampai ke akhir hayatnya. Masa kami semua berhijrah ke KL belajar & seterusnya bekerja, arwah nilah yg tengok2kan arwah emak & ayah kat sebelah kalau k.Aishah & Ambok ke Tampok sekali sekala....Sedih bila mengenangkan zaman2 masa kami di kampong sementelah tapak umah pusaka di kampong telah dijual pada cina tanpa pengetahuan kami....MMg sedih...

Tiba-tiba kak, kak ubat...eh, dah jauh fikiran aku menerawang rupanya....Innalillah...moga-moga roh arwah ditempatkan bersama2 dengan orang2 yang soleh, amin....Giliran kita bila pulak ya...

No comments:

Post a Comment