Friday, April 17, 2009

Iron Baju...

Sebenarnya w/pun aku dah jadi Home Manager di bawah kementerian Home Ministry ni....Ada satu tugasan yang paling aku tak suka buat tapi terpaksa aku buat. Aku tak berapa kisah kena to be a cleaner, to be a chef, to be a driver, mengemop @ basuh kain (use washing machine la..) tapi satu tugasan ni berat @ malas aku nk buat iaitu mengiron bajusss...

Tapi last nite l/kurang kul 10.30pm my hubby udah cal from his office mengarahkan aku mengiron baju2 dan suor2 golfnya kerana awal pagi esoknya dia akan bertolak ke Langkawi for his Langkawi Masters Tournament. Tak sempat nk balik awal sbb kena habiskan keja yg akan ditinggalkan for 4 days...katanya.

Wah...kalau hubby udah tipon & mengarahkan buat itu tugasan makanya terpaksalah aku bersengkang mata buat itu keja sambil melayan lagu dari kumpulan Letto sebelum cahaya...Dan ku ulang ulang ulang lagi tanpa jemu...Syahdu dan sungguh gemersik dgn lirik yg menyentuh jiwa layanzzzz....

Ku teringat hati
yang bertabur mimpi
kemana kau pergi cinta...
Perjalanan sunyi yg kau
tempuh sendiri
kuatkanlah hati cinta...
Ingatkah engkau kepada
embun pagi bersahaja
yang menemanimu sebelum cahaya...
Ingatkah engkau kepada
angin yang berhembus mesra
yang kan membelaimu cinta...
Kekuatan hati yang bertahan janji
genggamlah tanganku cinta...
Ku tak akan pergi
meninggalkanmu sendiri
temani hatimu cinta...
Ku teringat hati yang bertabur mimpi
ke mana kau pergi cinta....
Perjalanan sunyi yang kau tempuh sendiri
Kuatkanlah hati cinta...



Wah banyak gak dia suruh aku iron. Pening aku nk pilih baju2 mana...So aku hentam ajelah baju2 & T Shirt2 yg aku agak dia suka pakai...
Sebelum tu aku tipon dia bagitau jgn nanti aku dah penat2 iron & kemas everything bagi tau lak... "oh yg ni tak sedap pakailah, suor ni dah ketatlah..."hangin akak nanti... So dia bagi hint mana2 baju, Tshirt & suor yg patut aku kemaskan & iron...Golfer yg sorang ni cerewet ckit...

Setelah layanzzzz lagu letto & setelah aku berangan nk mintak dia upah apa masa dia kt Langkawi tuh ha...ini hasilnya. For Hubby boleh tak tolong nyoping kat Idaman Suri..sbb hari tu tk habis borong...BOLEH....?
BTW..Hubby selamat bertournament...Bawaklah pulang hadiah yg lumayan sbbkan tinggalkan kita orang lama...he he he...



No comments:

Post a Comment