Tuesday, April 21, 2009

e-Hasil...e-filing...

MHI pagi tadi menjemput seorang tetamu from LHDN utk membincangkan ttg e-filing LHDN...Alamak aku punya borang BE kat mana aku letak yek...

Abby Fana bersama tetamu LHDN menerangkan
cara2 utk mengisi e-filing...

Aku pong duduk sat concentrate utk amik tau
sbb aku tk buat lagi... Last day is on 30 April '09
Lagi beberapa ari aje...This is my bad habit actually,
selalu buat keja last minute...Keh keh keh (selalu
kena tegur ngan Mr Hubby but tak serik2)

Fahamlah sikit2 kot...

Pas aku dapat carik borang aku, nanti mlm kot lps semua anak2 & baby aku tido aku cubalah buka web ni https://e.hasil.gov.my/
Sedikit info yg aku dapat tadi ialah sesiapa yg dah berenti keja macam aku nih, kenalah memaklumkan kpd LHDN by giving yr contact no. utk memudahkan pihak LHDN menghubungi kita bila pihak LHDN nk tau lebih info dari kita. Kalau tak next & next, next year aku akan dapat lagi form nih..So this year is the veeeeery last year aku kena isi borang BE ni, insya- Allah.
Friends yg dpt VSS tu every RM10,000 dikecualikan setiap genap setahun bekerja so yg lebih tu ajelah yg akan ditax...

Segala perbelanjaan kita sprt. zakat, insurance, pembelian buku & majalah (exclude akhbar & majalah tabloid) etc, the resit @ statement hendaklah disimpan for 7 years. It's will be used when the LHDN is going to the an audit.

No comments:

Post a Comment